Piirisarjaturnaus pojat P9
Julkaistu: 12.06.2022 21.23

Piirisarjaturnaus pojat P9

Sunnuntaina 12.6 pelattiin poikien P9 -13 piirisarjan turnaus Pyhäjärvellä. Ilma oli puolipilvinen ja kenttä hyvässä kunnossa.

Vastaan asettui ensimmäisessä pelissä ReiVo Reisjärveltä. ReiVo oli aloittanut sarjan kahdella voitolla joten kova vastus oli luvassa.

Pelin alku olikin tasainen ja pallo pomppi päästä toiseen. Pikku hiljaa Kaustisen pojat saivat pelin juonesta kiinni ja ReiVo joutui puolustus kannalle. Loppulukemat 9-1 Kp-v:n hyväksi.

Maalissa Frans Harju torjui erinomaisesti vastustajan niukat maalipaikat ja erikoismaininta hienosti ensimmäisen sarjapelin pelanneelle Veeti Mikkoselle.

Seuraavassa pelissä vastassa oli kotijoukkue Pyhäjärven Ponnistus.

Itseluottamusta uhkuen Kaustisen pojat lähtivät otteluun. Pian tilanne olikin jo 4-0 Kp-v:lle ja mielessä siinti ottelun voitto, mutta Pypo oli kuitenkin eri mieltä ja tuli tasoihin ennen puoliaikaa. Kotijoukkue muistutti hyvällä pelaamisella että kiristää pitää mikäli voittaa halutaan. Tauolla sovittiin että laitetaan ”vitonen silmään” ja painetaan kaasua. Toisella puoliskalla pienen rankkasateen kastelemina näin myös tapahtui ja loppulukemat valotaululla 7-11 Kaustiselle.

Hyvin onnistui laidassa kovaa taistellut ja pari maalia siinä sivussa ujuttanut Eelis Honkonen. Hyökkäyksen maalitykki Aleksi Peltoniemi oli täysin pitelemätön PyPon puolustajille.

Peli jatkuvat kotiturnauksella 19.6 jolloin vastassa TUS teerijärveltä ja Ura Kannuksesta.

Seuran uusimmat

Kaustisen Pohjan-Veikot ry.