MATKUSTUSSÄÄNTÖ

1. Tätä matkustussääntöä sovelletaan Kaustisen Pohjan-Veikot ry:n vammaisurheilun, nuorten ja yleisten sarjan SM-kilpailumatkoihin, kilpailuissa välttämättömien valmentajien tai huoltajien matkoihin, sekä jäsenen seuran virallisina edustajina tekemiin matkoihin. Lisäksi tätä matkustussääntöä sovelletaan seuran palkkatyöntekijöiden työssä välttämättömäksi todettuihin matkoihin.

2. Matka on suoritettava kokonaiskustannukset huomioon ottaen edullisimmalla tavalla ja siten, ettei matkaan kulu aikaa enempää kuin tehtävien hoitaminen välttämättä edellyttää.

3. Kansainvälisen kilpailun matkalaskuun vaaditaan seuran johdon suostumus tai tarvittaessa hallituksen hyväksyminen.

4. Kun matka tehdään omalla autolla, suoritetaan korvaus 20 snt/km. Erityisesti on huomioitava, että samaan kilpailuun matkustavien tulee käyttää yhteisiä kulkuneuvoja. Matkakuluja ei korvata kilpailuihin, joihin seura järjestää yhteiskuljetuksen.

5. Seuran työntekijöihin sovelletaan valtion matkustussääntöä.

6. Ateriakorvaus maksetaan verohallinnon hyväksymän käytännön mukaisesti ja se maksetaan ainoastaan SM-kisojen osalta. Korvauksen suuruutta tarkistetaan tarvittaessa vuosittain.

7. Majoituskustannukset korvataan yli 100 kilometriä Kaustisen ulkopuolella tapahtuvien SM-kilpailuiden osalta. Majoituskustannukset korvataan majoituslaskujen perusteella. Majoituskorvaus on maksimissaan 30 €/yö/per henkilö.

8. Matkalasku tehdään sitä varten laaditulle lomakkeelle ja se on esitettävä hyväksyttäväksi neljän viikon kuluessa matkan päättymisestä. Matkalaskut hyväksyy jaoston tai seuran puheenjohtaja tai seuravastaava.

9. Tämä matkustussääntö tulee voimaan 01.01.2014.

KAUSTISEN POHJAN-VEIKOT hallitus

Matkalaskupohja