Covid - 19 ohjeita ja paluu urheiluun sairastetun taudin jälkeen
SeuraJulkaistu: 04.03.2022 08.00

Covid - 19 ohjeita ja paluu urheiluun sairastetun taudin jälkeen

Päivitys 4.3.2022

Kokoontumisrajoituksia tai muitakaan määräyksiä ei ole. Toivomme silti, että noudatetaan edelleen ohjeita terveysturvallisesta harrastamisesta.

Muistetaan myös, että sairastetut covid-19 taudin jälkeen takaisin harjoitteluun tulee parata maltillisesti. Olympiakomitea on julkaisut asiantuntijaryhmän laatimat OHJEET HARJOITELUUN PALAAMISEEN.

Ohjeet covid-19 ehkäisemiseksi Kaustisen Pohjan-Veikkojen harrastustoiminnassa

- Toimintaan ei saa osallistua, jos on pienintäkään koronaan viittaavaa oiretta. Toimintaan osallistutaan täysin terveenä.

- Harjoituksiin tai seuran muuhun toimintaan ei saa osallistua, jos tietää altistuneensa (15 minuuttia kontaktissa koronapositiiviseksi todetun henkilön kanssa) Covid-19 virukselle viimeisen 5 vrk aikana, ellei pysty osoittamaan negatiivisella testituloksella olevansa terve. Jos viranomainen on asettanut henkilön karanteeniin, karanteeniohjeita on noudatettava!

- Jos sairastut Covid-19 tautiin ja olet osallistunut altistusaikana seuran toimintaan, ota yhteyttä ryhmäsi ohjaajaan tai seuran toimistoon 040 522 8977 / Tanja. Ryhmän/joukkueen altistumisesta on tiedotettava kaikkia osallistujia. Lisäksi tulee noudattaa viranomaisten antamia ohjeita

- Sisätiloissa järjestettäviin harjoituksiin saa tulla 5 minuuttia ennen harjoituksen alkua ryhmälle merkittyyn pukuhuoneeseen. Pukuhuoneesta siirrytään saliin, kun edellinen ryhmä on poistunut salista. Salista poistutaan ajoissa oman pukuhuoneen kautta. Pukuhuone taulukko 2022.pdf

- Jokaisella on harjoituksissa mukanaan oma juomapullo ja omat varusteet. Yhteisiä joukkueliivejä ei käytetä. Jos joukkueliivejä tai muita yhteisiä varusteita käytetään, ne tulee pestä jokaisen käyttökerran jälkeen.

- Sisätiloissa pyritään pitämään riittävät turvavälit sekä kasvomaskia muutoin, kuin urheilusuorituksen aikana.

- Valmentajat ja ohjaajat käyttävät aina kasvomaskia.

- Ulkona käytetään kasvomaskia muutoin, kuin urheilusuorituksen aikana, jos turvavälin pitäminen on mahdotonta.

- Kädet pestään ja/tai käytetään käsidesiä ennen ja jälkeen harjoituksen. Suositellaan jokaiselle oman käsidesin pitämistä mukana

- Jokaisissa harjoituksissa pyritään pitämään samat ryhmät ja samat ohjaajat. Harjoituksiin osallistujista pidetään kirjaa.

- Turnaus ja kilpailutoiminnassa noudatetaan lajiliittojen ohjeita.

Linkit:

KP-V:n hallituksen linjaus harrastustoiminnan toteuttamisesta pohjautuu Keski-Pohjanmaan Sairaanhoitopiirin suosituksiin. Ohjeet perustuvat THL:n ja STM:n, sekä Olympiakomitean ohjeisiin.

Seuran uusimmat