Myllymäki Tšekin Brnossa GP-kisan 3.
HaulikkoJulkaistu: 03.08.2024 21.34

Myllymäki Tšekin Brnossa GP-kisan 3.

2.-3.8 ammuttiin paratrapin GP-kisa Tšekin Brnossa. Mukana oli 54 ampujaa 13 maasta. Suomesta mukana oli 2 ampujaa, KP-V:n Juha Myllymäki ja Nurmon Kimmo Junttila. Juha Myllymäen toteama kisajärjestelyistä: "Erittäin onnistunut kisa hyvällä radalla ja erinomaisesti järjestetyissä kisoissa".

Peruskilpailussa Juhan sijoitus oli 3. Tulos, jonka hän ampui oli uusi, hieno Suomen ennätys 110/125. Peruskilpailun yhteydessä ammuttiin myös joukkuekilpailu. Juha oli osana kansainvälistä joukkuetta, joka otti ylivoimaisen voiton. Joukkueen jäsenet Juhan lisäksi olivat , Italian Alessandro Spagnoli ja Espanjan Adrian Castillo Becker.

Peruskilpailun jälkeen ammuttiin finaali, johon pääsi 6 parasta peruskilpailun ampujaa. Finaalin ampujien numero määräytyi peruskilpailun sijoituksen perusteella. Tasatuloksen sattuessa pienemmän numeron omaava veisi siinä tapauksessa voiton. Kultamitali ratkaistaan kuitenkin "shoot off"-menetelmällä, eli kahden parhaan kesken tasatuloksen sattuessa kiekko kerrallaan, kunnes ero ampujien välille saadaan. Finaalin alku oli Juhalle todella vaikea, ensimmäisestä viiden sarjasta vain yksi osuma. 10 kiekon jälkeen Juha oli jaetulla viidennellä sijalla, mutta todella hienosti mies kokosi itsensä ja taisteli mitalikamppailuun. "Selkä numerolla hävisin hopean tai kullan, mutta ollaan tähän tyytyväisiä"; totesi Juha kisan jälkeen. "Kiitos valmennukselle Maunulan Pekalle sekä ampujakaveri Kimmo Junttilalle, oli huippu kisareissu."

Seuran puolesta haluan kiittää näin kauden loppuvaiheessa trap-ammunnan päävalmentaja Pekka Maunulaa valokuvista sekä ajantasaisista tiedoista maailmalta eri kisapaikoilta niin junioreiden kuin paratrap-ampujienkin osalta. Yhteistyömme jatkukoon tuleviin kausiin...

Kaustisen Pohjan-Veikot ry.
Urheilutie 10, 69600 Kaustinen