Kova tulostaso 1-Trapin AM-kisoissa
Julkaistu: 18.06.2022 18.22

Kova tulostaso 1-Trapin AM-kisoissa

Kaustisella 18.6 ammutuissa am-kisoissa oli todella kova tulostaso. Peräti 5 uutta alue-ennätystä sekä 1 joukkuekisan alue-ennätys ammuttiin ko. kisoissa. Otsikkokuvan KP-V:n Timo Vapola teki todella kovan tuloksen 90 ja voitti LV1 sarjan. Viimeisessä sarjassaan Timo ampui päivän ainoana ampujana täyden 25 kiekon rikotun kiekon sarjan! Harvoin kukaan ampuja pääsee nauttimaan niin hienosta asiasta varsinkin kovissa kilpailuissa.

M50-sarjassa Juha Myllymäki teki myös huikean tuloksen 89, joka on myös uusi ae. Tällä heltisi sarjan mestaruus ennen NU:n Jukka Tölliä (87), KP-V:n Marko Honkonen pääsi uusintaan pronssista tuloksella 85, mutta taipui Kannuksen Sami Hirsikankaalle 5-6 . Varilan Toni oli tuloksella 84 sarjan viides täydentäen Kaustislaisten hyvää menestystä. Tämä kolmikko ampui myös joukkuekisan ykköseksi ja joukkuekisan tulos oli myös uusi alue-ennätys.

M50 sarjan voittaja ja uusi alue-ennätyksen haltija Juha Myllymäki

Miesten joukkuekisan kolmikko vasemmalta Juha Myllymäki, Toni Varila ja Marko Honkonen

Miesten yleisessä sarjassa KP-V:n nuori, Perhon lahja Kaustisen urheilun saralle, Severi Honkonen ampui Timon kanssa saman tuloksen 90, jolla heltisi kisan kakkossija. Severin kisasarjaan mahtui 2 kappaletta 24 kiekon sarjaa, kova suoritus sekin. Heti kilpailun jälkeen Severi lähti ajelemaan kohti Mynämäkeä juostakseen vielä Jukolan viestissä kuudennen osuuden joukkueessa Team Karanteeni. Miesten yleisen sarjan voittoon ampui RMY:n Ari Heikkiniemi tuloksen ollessa 92. KP-V:n Tony Enlund oli kilpailun kolmas (74).

Naisten sarjassa seuramme ampujat ottivat kaksoisvoiton. Kisan voittoon ampui Lotta Seppinen uudella alue-ennätyksellä 86 jättäen seuratoverinsa Ann-Helen Fromin toiseksi (81). Tasaisen kisan kolmas oli Kurikan ampujien Marjo Uusitalo (79). N20 sarjan aluemestaruuden voitti Nea Tastula KP-V (40). Tämä Kaustisen naiskolmikko voitti myös naisten sarjan joukkuekilpailun!

Naisten joukkuekisan kolmikko Ann-Helen (vas), Lotta ja Nea

Y60 sarjan pronssille ampui Reijo Luomala (74) ja Y70 sarjassa hopean otti Erkki Kaustinen (65) ja pronssin Risto Paavola (63).

Y70 hopeamitalisti Erkki Kaustinen

Yleisen sarjan joukkuekisan voitti KP-V joukkueella Severi Honkonen, Tony Enlund ja Reijo Luomala. M50 sarjan joukkekisan voiton lisäksi saatiin nauttia myös hopeisista mitaleista. Joukkueessa ampui Timo Vapola, Erkki Kaustinen ja Risto Paavola.

Lauantain kisojen tulokset: Henkilökohtaiset tulokset 1-trap , Joukkue tulokset 1-trap

Sunnuntaina kilpailut jatkuvat automaatti-trapilla, joka varmaan tuo seurallemme lukuisia ilon ja riemun hetkiä! Näitä olet myös sinä tervetullut katsomaan !!