Haulikkoampujat kultajahdissa
Julkaistu: 31.05.2022 14.16

Haulikkoampujat kultajahdissa

Kaustisen Pohjan-Veikkojen naishaulikkoampujat menestyivät viikonloppuna Pirkkalassa Kokkovuoren Haulikkoampumakeskuksessa pidetyissä Kansallisen Trapin SM-kisoissa.

N20 sarjassa seuramme ampuja Pihla Pulliainen ampui mestariksi hyvällä tuloksella 68 rikottua ekokiekkoa. Toiseksi tuli OSU:n Ellen Teerioja ennen SM-pronssia ampunutta Kaustisen Pohjan-Veikkojen Nea Tastulaa.

N50 sarjassa osui Ann-Helen Fromille hyvä päivä. Hän ampui ylivoimaiseen voittoon tuloksella 78. Toiseksi sijoittui järjestävän seuran Päivi Konttinen ja kolmanneksi nelinkertainen MM-voittaja Satu Pusila, 11 kiekkoa Ann-Heleniä vähemmän rikkoneena.

Naisten yleisessä sarjassa Lotta Seppinen KP-V ampui hienosti ottaen SM-hopeaa tuloksella 75. Sarjan voitti edellispäivän pettymyksen jälkeen Satu Pusila rikkoen vain kiekon enemmän kuin Lotta. Mitalikamppailu oli tiukka, sillä kolmas sija ratkaistiin uusinnan jälkeen Maija Vehasen eduksi. Hän ja Päivi Konttinen ampuivat vain kiekon päähän Lotan kakkossijasta.

Y16 sarjassa Aaro Peltoniemi ylsi kovatasoisessa kilpailussa viidennelle sijalle, liekö kovat kiekot yllättäneet hieman kankeahkosti aloittaneen junioriampujan, joka paransi kovasti loppua kohden.

Y20 Joukkuekilpailussa Kaustisen kolmikko, Pihla Pulliainen, Nea Tastula ja Aaro Peltoniemi, sijoittuivat SM-pronssille.

Y20-sarjan joukkuekilpailun mitalistit. Voittaja OSU, kakkonen P-HA ja kolmas KP-V (Aaro Peltoniemi, Pihla Pulliainen ja Nea Tastula)

Miesten yleiseen sarjaan siirtynyt, Perhon lahja KP-V:lle, Severi Honkonen ampui sijalle 19. Marko Honkonen oli 25. ja Reijo Luomala 28.

Y60 sarjassa Reijo Luomala oli 18., M50 sarjassa Marko Honkonen sijalla 14. ja Juha Pulliainen 21. Y70 sarjassa Erkki Kaustisen sijoitus oli 14. ja Risto Paavolan 19

Ikäkausiluokkien tulokset:

Lopputulokset ikäkausi henk koht.pdf ja joukkue_lopputulokset.pdf

Yleisten sarjojen tulokset:

Lopputulos yleiset hen koht.pdf ja Lopputulos joukkue yleiset.pdf

Kaustisen Pohjan-Veikot ry.
Urheilutie 10, 69600 Kaustinen