MAA

KP-V KP-V - GFT

Kaustinen, Urheilutalo

GFT väänsi tiukan voiton Kaustisella

KP-V isännöi sarjanelosta, espoolaista GFT:tä sunnuntain kamppailussa. Taisto oli tuloksellisesti tasainen, mutta vieraat olivat pelillisesti aavistuksen pelin päällä. KP-V yritti katkaista tappioputkeaan, mutta tuo yritys ja aavistuksen tyngäksi.

Vierasjoukkue iski alusta asti lujaa päälle. KP-V oli avauspuoliajan ensimmäisellä puolikkaalla vahvasti puolustuskannalla. Kaustislaiset kuitenkin puolustivat hyvin muutamia nukahduksia lukuun ottamatta. Sijoittuminen oli hyvää ja vetoja blokattiin paljon.

KP-V ei tahtonut saada hyökkäyspeliään käyntiin GFT-pelaajien prässätessä aktiivisesti. Kaustilaiset joutuivat tyytymään usein pitkiin Toivotaan toivotaan -tyylisiin avauksiin. Kuitenkin pelin edetessä myös KP-V sai hyökkäyspelistään kiinni.

Ottelussa pirteästi esiintynyt Essi Rahkonen avasi ottelun maalihanat ensimmäisen 20-minuuttisen puolivälissä. Rahkosta rikottiin virheen arvoisesti hänen noustessa kohti vastustajien maalia, ja KP-V sai tästä vapaapotkun hyvältä etäisyydeltä. Rahkonen tälläsi kovan laukauksen maaliin muurin kautta. 1–0.

Vieraat kuitenkin kuittasivat takaiskun nopeasti ja tasoittivat ottelun 1–1:een heti seuraavassa vaihdossa.

GFT sai energiaa tasoituksesta, ja pelin hallinta siirtyi jälleen vierailijoille.

GFT meni ensimmäisen kerran johtoasemaan kun avauspuoliaikaa oli pelattu noin 15 minuuttia. KP-V oli loppujakson pinteessä ja yritti pitää lukemat 1–2:ssä.

Toinen puoliaika oli tasaista vääntöä lähes alusta loppuun saakka. KP-V aloitti ottelun toisen puolikkaan todella pirteästi luoden useita hyviä maalipaikkoja. Myös pinkkipaitojen puolustus toimi hyvin.

KP-V pääsi yrittämään muutaman minuutin pelin jälkeen tasoitusta hyvältä paikalta, kun maalintekijä Rahkonen pääsi läpiajoon. KP-V-hyökkääjän laukaus ei kuitenkaan koskaan lähtenyt GFT-pelaajan loistavan takakarvauksen ansiosta.

Kotijoukkue pelasi kenties kauden parasta peliään ottelun toisella puoliajalla. Se haki ahkerasti tasoitusosumaa, mutta ei paria läpiajo-tilannetta lähemmäksi päässyt.

Pelin tempo ja intensiteetti nousi toisella puoliskolla. Kamppailupelaaminen oli fyysisempää, ja peli vauhdikkaampaa.

KP-V oli hyvin lähellä tasoitusta aavistus ennen toisen 20-minuuttisen puoltaväliä. Salla Lillsund antoi hyvän syötön Emilia Nurkkalalle takatolpalle, mutta Nurkkala ei saanut puolittaiseen volley-potkuunsa hyvää kosketusta, ja voima puuttui.

KP-V painosti raivolla koko jakson. Välissä oli lyhyempi heikko vaihe, jolloin GFT haki lisäosumia.

Emma Hagberg pääsi nokikkain maalivahdin kanssa kun ottelua oli jäljellä alle 10 minuuttia, mutta GFT-maalivahti esti Hagbergin lähentely-yritykset.

Kun ottelua oli jäljellä alle viisi minuuttia, GFT iski sinetöivältä vaikuttaneen 1–3-osuman. Noin puoli minuuttia myöhemmin espoolaiset iskivät jo illan neljännen osumansa.

KP-V pelasi hyvän ottelun ja taisteli pitkään voitosta. Kaustislaisten viimeistely kuitenkin ontui ja vastustaja iski paikoista maalit.

Kotijoukkueen parhaaksi palkittiin maalilla mallikkaasti esiintynyt Teresa Delia.

KP-V:n seuraava kamppailu on ensi sunnuntaina Helsingissä HIFK FS:n vieraana.

Joukkueen ajankohtaiset ottelut

Ei otteluita