TAM

FTK-Tornio - KP-V KP-V

Putaan LH (V-halli)

Pisteet jäivät Pohjoiseen – KP-V:n pirteä pelaaminen ei tuonut palkintoa

Kaustislaiset suuntasivat auton keulansa aikaisin lauantaina kohti Torniota, jossa odotuksiin nähden kautensa vaisusti aloittanut FTK-Tornio odotti vierailijoitaan.

Aivan ottelun alussa pitkä bussimatka näytti painavan pinkkipaitojen jaloissa Tornion aloittaessa ottelun pirteästi. KP-V sai kuitenkin nopeasti ravisteltua ruosteen pois jaloistaan ja alkoi kamppailemaan tasaisesti isäntäjoukkueen kanssa.

Ottelun alku oli tasainen. Molemmat joukkueet painoivat hyökkäyksiä kohti vastustajan aluetta vuoronperään.

Ensimmäisen 5-minuuttisen aikana ei nähty erityisen vaarallisia maalipaikkoja kummankaan joukkueen osalta.

Ottelun ensimmäinen kunnollinen maalipaikka johti kuitenkin maaliin, kun kotijoukkue siirtyi kuuden ja puolen minuutin pelin jälkeen 1–0-johtoon. Delia torjui hienosti jalallaan kohti alakulmaa suunnatun laukauksen, mutta pallo lirui valitettavasti Delian alta maaliin.

KP-V:n kuittausta ei tarvinut odottaa kuin tovi, ja peli oli 1–1. Essi Rahkosta rikottiin rajan tuntumassa ikävästi, ja KP-V-hyökkääjä nousi kivusta irvistellen kentän pinnasta. Varmasti rikkeestä sisuuntuneen Rahkonen asteli pallon taakse ja tälläsi komean laukauksen vapaapotkusta suoraan maaliin.

KP-V-juhlat kestivät noin kolme minuuttia, kun peli oli taas kotijoukkueen hallinnassa. Tornion herkkä pallonliikuttelu johti yhden halkaisevan syötön jälkeen 2–1-johtomaaliin.

Heti seuraavassa vaihdossa torniolaiset siirtyivät jo 3–1-johtoon hienon yksilösuorituksen myötä.

KP-V:n kärkipelaajat vaikuttivat olevan etenkin ensimmäisellä puoliajalla ongelmissa vikkelien FTK-pelaajien kanssa heidän tuodessa palloa kerta toisensa jälkeen rohkealla tyylillä pois omalta puolustusalueelta.

KP-V sai avauspuoliajan puolenvälin jälkeen hyvän maalipaikan torniolaisten rikkoessa jälleen Rahkosta.

KP-V:n sinnikäs pelaaminen tuotti palkinnon 13:lla peliminuutilla, kun Vera Mattila toi pinkkipaidat maalin päähän. Mattila katkaisi loistavasti kotijoukkueen pelaajan hyökkäyksen, josta syntyi kahdella yhtä vastaan -tilanne. Mattila viimeisteli varmasti etukulmaan kaventaen tilanteen 2–3:een.

Kaustislaiset saivat maalin jälkeen aimo annoksen virtaa ja olivat lähellä pelin tasoittavaa maalia useaan otteeseen.

Seuraavaksi maalia juhli kuitenkin FTK, kun sen pelaaja sai pallon vapaasti maalin edessä KP-V:n kannalta epäonnisten pomppujen kautta. Maali syntyi vain minuutti ennen ensimmäisen puoliajan päätöstä.

Ensimmäinen 20-minuuttinen sai kaikista kaoottisimman lopun, kun kotijoukkue rokotti vierailijoitaan vain kaksi sekuntia ennen summeria. Näin kaustislaiset lompsivat pukukoppiin tauolle 5–2-tappioasemassa.

Toinen puoliaika alkoi samoin kuten ensimmäinenkin. Tornio oli alkuhetkillä vahva, mutta peli tasoittui nopeasti ja myös KP-V sai rakennettua hyviä hyökkäyksiä ja pidettyä palloa.

Noin viiden minuutin kohdalla KP-V kaventaa 3–5:een, kun Jenny Le suorittaa todella tärkeän katkon vastustajan haastaessa, kääntää nopeasti hyökkäyksen kohti vastustajan maalia, syöttää pallon Nurkkalalle, joka tällää komean laukauksen vuoren varmasti vastustajan maalin takanurkkaan.

KP-V jatkoi ahkeraa painostusta ja oli kokonaisuudessa toisella puoliajalla aktiivisempi joukkue pallollisena. Se sai aktiivisen suorittamisen myötä paljon erikoistilanteita.

KP-V nousi toistamiseen ottelussa maalin päähän Nurkkalan pysäytettyä pelikellon kokonaisaikaan 28:30. Mattila pysäytti torniolaisten hyökkäyksen ja vapautti Nurkkalan puolittaiseen läpiajoon. Nurkkalan viimeistely oli yhtä tehokas kuin aiemmassa maalissa.

Tornio piristyi takaiskun myötä ja piti palloa hanakammin ja lujemmin kuin kertaakaan aikaisemmin ottelussa.

Tornio iski vielä yhden maalin aivan ottelun lopussa, kolme sekuntia ennen pelin päätöstä, KP-V:n pelatessa ilman maalivahtia.

KP-V:n loppurutistus jäi tällä kertaa vajaaksi, eikä se saanut tasoitukseen oikeuttavaa maalia aikaiseksi ottelun lopussa. Kaustislaiset joutuivat 350 kilometrin kotimatkalle tyhjin käsin, mutta hyvän peliesityksen saattelemana.

Pinkkipaitojen pirteimpiä olivat kaksi maalia iskenyt Nurkkala, yhden maalin napauttanut ja lukuisia hyviä katkoja ottanut Mattila sekä kovaa kamppaillut Rahkonen.

Joukkueen ajankohtaiset ottelut

Ei otteluita