HEL

KP-V KP-V - Ylöjärven Ilves

Kaustinen Urheilutalo

KP-V:n kiri ei riittänyt – Ilves tehokkaampi maalipaikoissa

Molemmat joukkueet saapuivat otteluun tappiot niskassaan, kun KP-V nöyrtyi Torniossa viikko sitten, ja Ilves hävisi kotiottelussaan HIFK:lle.

Joukkueiden edellinen kohtaaminen päättyi Ylöjärveläisten kotijuhlaan heidän oltuaan KP-V:tä parempia lukemin 7–4.

Kotijoukkue teki pieniä ketjuviilauksia lauantain otteluun. Aiemmin muodossa Emilia Nurkkala, Erica Niemi, Jenny Le ja Vera Mattila ollut koostumus hajotettiin ja Leen paikan tässä koostumuksessa otti Taru Paavola. Le puolestaan siirtyi kapteenin paikalle toiseen nelikkoon.

Pienet viilaukset toivat peliin pirteyttä ja kotijoukkue oli ensimmäisellä puoliajalla ajoittain lähes pitelemätön – joskin maalit jäivät uupumaan.

Ottelun ensimmäinen minuutti oli tunnustelua, mutta KP-V otti nopeasti ohjakset omiin lapasiinsa.

Kotijoukkueella oli jo toisella peliminuutilla loistava sauma siirtyä johtoon, mutta erinomaisesti torjunut Ilves-maalivahti esti KP-V-pelaajien lähentely-yritykset lähietäisyydeltä. Kohti kattoa tuijottelivat kaustislaisista vuoronperään Nurkkala sekä Niemi.

Myös toinen uudistunut nelikko löi lisää vettä myllyyn. Essi Rahkonen nousi hänelle patenttimaisesti kohti vastustajan maalia ja laukoi kovan vedon, jonka vastustajan maalivahti kuitenkin torjui.

Kuudennella peliminuutilla vierasjoukkueen pelaaja pääsi hyvään vetopaikkaan, mutta Nurkkala ehti loistavan takakarvauksen ansiosta paikalle peittämään vedon, eikä KP-V:n maalilla esiintynyt Delia joutunut torjuntatöihin.

Seuraavassa vaihdossa pinkkipaitainen kotijoukkue sai luotua tukun hyviä maalipaikkoja, mutta viimeistely ontui.

Ensimmäisen puoliajan avauskympin agendana oli KP-V:n pallonhallinta ja Ilveksen vastahyökkäykset.

Ilveksen vastahyökkäykset tuottivat ensimmäisen kerran tulosta noin 10 minuutin kohdalla, kun Ilves-pelaaja pääsi puttaamaan Delian torjuman rebound-pallon maaliin. 0–1.

KP-V sisuuntui takaiskumaalin jälkeen ja jatkoi ahkeraa painostamista ja hyökkäämistä. Peli oli miltei koko ajan kaustislaisten hallussa, mutta tehottomuus vaivasi kotijoukkuetta.

Kun avauspuoliaikaa oli jäljellä noin viisi minuuttia, vierailijat kasvattivat johtoansa 0–2:aan. Välittömästi seuraavasta hyökkäyksestä Ilves maalasi jo kolmannen kerran.

Ilveksen maalivahti piti joukkuettansa pystyssä ensimmäisellä 20-minuuttisella, ja tauolle siirryttiin vierailijoiden tukevassa 0–3-johdossa.

Myös toisen puoliajan alku oli pinkkipaitaisittain vahva. Hyökkäyksiä painettiin kohti vastustajan maalia ja palloa pidettiin maltilla.

KP-V:n vahvimman alkurynnistyksen jälkeen Ilves pääsi myös hyvin mukaan peliin. Vierasjoukkue piti palloa rauhassa, ei höntyillyt ja hyökkäsi organisoidusti.

KP-V sai vapauttavan ensimmäisen osumansa viidennen peliminuutin aikoihin, kun Nurkkala viimeisteli varsinaisen tahtomaalin. Vahvan vaihdon pelannut Nurkkala repi, raastoi ja lopulta viimeisteli maalinedustalta vaikuttavan maalin. Peli 1–3. Peli jatkui tasaisena.

Toisen puoliajan puolessa välissä KP-V kiri jo maalin päähän. Mattila toimitti rajan tuntumasta palloa Ilves-maalille, missä Ilveksen oma pelaaja ohjasi pallon ilmasta omaan maaliin.

KP-V haki hanakasti tasoittavaa maalia ja sai luotua oivia maalintekotilanteita, mutta kaustislaisten yritykset jäivät piippuun.

Viimeinen naula KP-V:n arkkuun nähtiin ajassa 34:22, kun Ilves-pelaajan laukaus otti kimmokkeen Nurkkalan jalasta ja lipui maaliin. Näin ollen myös pinkkipaidoille merkattiin ottelussa oma maali.

Kaustislaisryhmä haki kavennusosumaa vielä pelaten reikäpaitaa, mutta Ilves ei jättänyt selittelyille sijaa vaan pelasi laadukasta johtoaseman puolustuspeliä.

Peli päättyi näin ollen vierasjoukkueen 2–4-voittoon. KP-V pelaa seuraavan ottelunsa ensi viikon sunnuntaina Jyväskylässä paikallisen palloseuran Kampuksen Dynamon vieraana.

Joukkueen ajankohtaiset ottelut

Ei otteluita